انتقال ۷۱ جسد به ایران | تا مشخص شدن هویت قربانیان باید صبر کرد

انتقال ۷۱ جسد به ایران | تا مشخص شدن هویت قربانیان باید صبر کرد

جهان > آمریکا - همشهری آنلاین:سرکنسول ایران در کربلا با بیان اینکه ۷۱ کیسه شامل ۵۹ جسد سوخته تقریبا کامل و ۱۴ جسد متلاشی، برای تشخیص
جهان > آمریکا - همشهری آنلاین:
سرکنسول ایران در کربلا با بیان اینکه ۷۱ کیسه شامل ۵۹ جسد سوخته تقریبا کامل و ۱۴ جسد متلاشی، برای تشخیص هویت تا عصر امروز به ایران انتقال می‌یابد، گفت تا مشخص شدن هویت قربانیان ، از طریق آزمایش دی ان ای باید صبر کنیم.

مسعود حسینیان که در محل بیمارستان جمهوری شهر حله مرکز استان بابل عراق با خبرنگار ایرنا، گفت وگو می کرد، افزود: هم اکنون کار تشریفات انتقال اجساد تمام شده و در حال انتقال به فرودگاه نجف است تا از آنجا به ایران منتقل شود.

وی که برای نظارت بر امر تشریفات و تسریع در انتقال اجساد قربانیان حادثه حمله تروریستی روز گذشته در شوملی، به همراه استاندار بابل و مقام های امنیتی استان و شهرستان حله در این بیمارستان حضور داشت، گفت، با انجام آزمایش دی ان ای در ایران، هویت شهدا که ممکن است ایرانی، افغان و یا عراقی باشند، مشخص خواهد شد.

از سرکنسول ایران درباره پیدا شدن تعدادی مدارک هویتی از ایرانیان، در محل حادثه و وضعیت زائران ایرانی سوال کردیم که وی گفت، فعلا هیچ جسد قابل تشخیص از شهروندان ایرانی وجود ندارد، اما تعداد 28 مدرک شناسایی ایرانی، شامل عابر بانک، گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی درمحل حادثه پیدا شده است.

وی در عین حال این راه هم گفت که این مدارک را نمی توان به منزله شهادت صاحبان آن تلقی کرد و تنها بعد از آزمایش دی ان ای اجساد، می توان اسامی و تعداد قربانیان را اعلام کرد.